Uvbergsstugan ligger mycket vackert med utsikt över Ösjön som övergår i Runn utanför Sundet. Uvbergsstugen byggdes av engagerade scouter och föräldrar och ägs nu av Stora Tuna och Borlänge Scoutkår tillsammans och förvaltas av Uvbergsstiftelsen.

Vi är gärna vid Uvbergsstugan och har möten, seglar och paddlar kanot och har övernattningar i stugan.

I Uvbergsstugan finns det el men inte rinnande vatten. Detta hämtas i en kran på gården. Det finns två större rum på nedervåningen med öppen spis respektive kamin. På övervåningen är det ett rum för ledarna att sova i och ett rum för seniorer.

På gården finns en sovstuga med plats för scouter, ledarsovrum och torkrum.

På gården finns vidare en bod med flytväst- och vedförråd, utedass och ett båthus där Stora Tuna och Borlänge scoutkårs båtar förvaras under vintern. Här finns också kanoter.

En mysig grillplats nere vid sjön finns också.

Läs mer här om Uvbergsstugan och hur du kan boka den.