Här hittar du en del praktisk information.

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har övernattning, hajk eller läger tillkommer en extra avgift.

Till hösten 2017 höjdes terminsavgiften till 350 kronor per termin pga. ökade kostnader. När du fyllt i Intresseanmälan / Registrering för Stora Tuna Scoutkår och även meddelat per mail till respektive ledare kommer en faktura från scoutförbundet. Vi väntar minst tre möten innan vi godkänner medlemsanmälan till scoutförbundet för fakturering.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Du är också försäkrad genom när du är med på scouterna. Läs mer om våra försäkringar på scoutservice.se.

I avgiften ingår också en tidning som skickas ut till scouten.

Sluta scouterna

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast till avdelningsledarna.

Skicka gärna avanmälan per mail till respektive avdelningsledare. Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser.

Dessutom kan vi snabbare erbjuda en plats till de som väntar om vi har kö.

Bankgiro och Swish Stora Tuna Scoutkår

Bankgiro: 515-3804